Praha 24. června (ČTK) – Obrat firmy Henkel ČR loni meziročně stoupl o 3,6 procenta na 5,55 miliardy korun. Zisk společnosti dalším rokem klesl, loni to bylo meziročně o 36 procent na 158,3 milionů korun, stojí ve výroční zprávě umístěné ve Sbírce listin. O rok dříve firmě zisk klesl o 58,5 procenta. Firma uvádí, že rostoucí obrat zrcadlí úspěch dlouhodobé strategie společnosti navzdory velmi konkurenčnímu prostředí. Společnost prodává prací prášky nebo kosmetiku.

Přes 2,2 miliardy korun loni firma utržila za prací prášky, skoro 1,4 miliardy za kosmetiku, 1,8 miliardy potom za lepidla. „Obrat divize pracích a čisticích prostředků v roce 2018 vzrostl o 3,8 procenta, a tím překonal růst trhu, který rostl o tři procenta v hodnotě. I přes vstup nových konkurenčních značek do hlavních kategorií si Henkel ČR udržel podíl na trhu nad 39 procent a s těmito výsledky se česká divize pracích a čisticích prostředků řadí mezi tři nejúspěšnější z celé skupiny Henkel,“ řekl ČTK ředitel divize Roman Kýr.

Podle generálního ředitele firmy Aleše Malenky divize Beauty care loni rostla o 2,6 procenta, trh pak o 2,2 procenta. „Celý trh je tažen zejména silnými inovacemi, a to zejména v oblasti vlasové péče. Viditelný je zejména růst prémiovějších výrobků reflektujících přírodní trendy,“ dodal ředitel.

Henkel v Česku působí od roku 1991. Na českém trhu prodává produkty přibližně 50 značek a zaměstnává 270 lidí. Celosvětově pro Henkel pracuje kolem 53.000 zaměstnanců. Skupina vyrábí mimo jiné prací a čisticí prostředky, kosmetiku a lepidla. K jejím značkám patří například prací prášky Persil a Palmex, aviváže Silan, produkty vlasové péče Schwarzkopf či lepidla Loctite.

ČTK