Falešné zákaznické účty, které zakládali zaměstnanci banky Wells Fargo, otevírali i pracovníci finančního domu Fifth Third. Zjistil to americký úřad na ochranu spotřebitelských financí CFPB, a banku proto nyní zažaloval. Zaměstnanci byli k praktikám v obou případech nuceni, aby splnili náročné výkonnostní cíle.

Ve Fifth Third vznikaly falešné účty v letech 2008 až 2016. V roce 2016 se k jejich vytváření přiznala Wells Fargo, která pak musela na pokutách a postizích zaplatit miliardy dolarů.

Jak uvádí CFPB, na některých falešných účtech Fifth Third byly peníze. Aby totiž zaměstnanec obdržel odměnu, nesměl být účet prázdný. Prodejci to řešili tak, že na falešný účet převedli částku z existujícího zákaznického účtu a jakmile jim byl připsán bonus, obnos zase vrátili.

Fifth Third dnes označila žalobu CFPB za zbytečnou. Tvrdí, že vlastním vyšetřováním zjistila, že podvodným způsobem vzniklo jen zhruba 1100 účtů z celkových asi deseti milionů, které si u ní lidé otevřeli. Způsobená škoda podle banky činí méně než 30.000 dolarů (asi 676.000 Kč). Jak ale uvádí agentura AP, přemisťování peněz bez souhlasu zákazníka je porušením amerických zákonů.

Zdroj: ČTK

1 komentář

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno