Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi, americká společnost Nike, se ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí propadl do ztráty. Tržby z internetového prodeje sice vzrostly, avšak nedokázaly vykompenzovat ztrátu tržeb z uzavřených obchodů po celém světě kvůli pandemii nemoci covid-19. Ztráta za tři měsíce do konce května činila 790 milionů USD (18,8 miliardy Kč) ve srovnání se ziskem 989 milionů USD ve stejném období loni, uvedla firma.

Výnosy se snížily o 38 procent na 6,31 miliardy USD. Ztráta na akcii činila 51 centů, zatímco analytici čekali zisk dva centy na akcii a výnosy až 7,6 miliardy USD.

Firma uvedla, že 90 procent jejich obchodů v Severní a Latinské Americe a v Evropě bylo ve čtvrtém čtvrtletí kvůli koronavirové pandemii zavřených. Tržby v Severní Americe a v Evropě se snížily o 46 procent. V Číně ale jen o tři procenta, protože se tam obchody naopak začaly otevírat. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů pak tržby dokonce o jedno procento stouply, uvedla agentura Reuters.

Společnost se také musela vypořádat s náklady spojenými se snižováním nahromaděných zásob a zrušením výrobních objednávek. Dodávky zboží velkoobchodům se propadly o 50 procent. Finanční ředitel Matthew Friend očekává, že zásoby, které se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšily o 30 procent, se vrátí na odpovídající velikost do konce druhého čtvrtletí.

Firma dodala, že v současnosti je po celém světě otevřeno už 90 procent obchodů v jeho přímém vlastnictví. V Číně jsou to všechny.

Světlým bodem pro Nike v době pandemie byl internetový prodej. Firma v posledních letech silně investovala do svých internetových platforem prodávajících zboží přímo konečným spotřebitelům. Digitální prodej se ve čtvrtém čtvrtletí zvýšil o 75 procent a na celkových tržbách se podílel 30 procenty. Friend očekává, že v blízké budoucnosti by se mohl digitální prodej podílet na tržbách až 50 procenty.

Zdroj: ČTK

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno