Umělá inteligence je oblast strategické důležitosti a klíčový faktor hospodářského rozvoje. Může poskytnout řešení pro spoustu náročných úkolů, jako je léčba nemocí či minimalizace dopadů klimatu na zemědělství. Umělá inteligence dává strojům a systémům schopnost analyzovat své okolí a s určitým stupněm autonomie rozhodovat za účelem dosažení konkrétních cílů,“ uvedl Eurostat.

Zatímco dvě procenta firem využívala strojové učení k interní analýze velkých dat, v jednom procentu firem se data analyzovala interně s pomocí přirozeného jazykového zpracování, přirozené tvorby jazyka nebo rozpoznávání řeči. Chatovací službu, kdy chatbot, tedy komunikační robot, nebo virtuální asistent odpovídají zákazníkům v přirozeném jazyce, využívala dvě procenta firem. Rovněž dvě procenta firem pak využívala roboty s určitou formou autonomie, například pro úklid, nebezpečné či opakované činnosti, jako je odstraňování jedovatých látek, třídění zboží ve skladě, případně pomoc zákazníkům s nakupováním nebo placením.

Z členských zemí EU využívají některou z těchto čtyř forem umělé inteligence hlavně firmy v Irsku, kde jich loni bylo 23 procent. Nadprůměrně těchto možností využívají také firmy na Maltě, ve Finsku a v Dánsku. Na opačném konci je Lotyšsko, kde umělou inteligenci loni využívala pouze dvě procenta firem s deseti a více zaměstnanci. Málo se umělá inteligence využívá i ve Slovinsku, v Maďarsku a na Kypru.

Zdroj: ČTK

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno