1.Domino’s Pizza

Domino’s se pyšní titulem největší pizzařská společnost na světě co se tržeb týče. V minulém roce dosáhla celkových celosvětových tržeb ve výši 16,1 miliardy dolarů a srží si tak 17% podíl na trhu. Pobočky, kterých je přes 18 000 provozuje na 90 světových trzích. Dominují především tržby ve Spojených státech, které jsou domácím trhem Domino’s.

Společnost se ale nezastavuje a chce si ukrojit ještě větší část ze světového trhu. Plánuje růst prodejen a expanzi.

2. Papa John’s

Mírně skromnější jsou čísla u rivala Domino’s, který získává třetí příčku, co se velikosti týče. Papa John’s provozuje více než 5 500 restaurací v celkem 49 zemích. Naprostá většina provozoven je v Severní Americe. Prodejce pizzy jde ale ještě dál, chce být nejlepší společností rozvážející pizzu na světě, a tak rozšiřuje globální působnost. 

Pomocí sítě franšízantů se Papa John’s podařilo rozšířit svoji síť i do Německa, kde má být výhledově otevřeno 250 prodejen pizzy. Kromě trhů v Evropě se chce zaměřit i na Latinskou Ameriku a jihovýchodní Asii.

3.Yum! Brands

Lídr na trhu pizzy provozoval v loňském roce přes 51 000 restaurací ve 150 zemích. Do jejího portfolia se řadí značky KFC, Pizza Hut a Taco Bell, které jsou světovými lídry.

Co se Pizza Hut týče, má přes 18 000 restaurací ve více jak stu zemích. Téměř polovinu tržeb tvoří prodej ve Spojených státech. Síť Pizza Hut se stále rozšiřuje na nové trhy. Zaměřuje se na zlepšení ziskovosti, což by jí mělo pomoci zlepšit její pozici pro expanzi. Nelze přímo koupi její akcie, ale pouze se podílet na růstu prodeje odvětví QSR.