Praha 5. února (ČTK) – Prodej nových aut v České republice v lednu opět klesl, meziročně o 17 procent na 19.278 vozů. Nejprodávanějším vozem byla Škoda Octavia, která se na prodejích podílela téměř 12 procenty. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce prodávanou značkou byla tradičně Škoda, které klesl odbyt o 19,5 procenta na 6863 vozů. Následuje Volkswagen s poklesem o 16 procent na 1989 aut a Hyundai s 1292 prodanými vozy, což znamená snížení o 15 procent. Na dalších místech skončily Dacia, Peugeot a Toyota.
Nejprodávanějšími osobními vozy jsou za octavií (2222) Škoda Fabia (1414), Škoda Rapid (1262), Škoda Superb (625), Škoda Kodiaq (547) a Škoda Karoq (534). Za nimi je Hyundai i30.
Z hlediska paliva vedou vozy s benzínovým motorem s 66,4 procenta trhu. Podíl firemních automobilů vzrostl na 75,4 procenta.
Počet dovezených ojetých osobních aut meziročně klesl o 3,6 procenta na 13.239 vozů. Jejich průměrné stáří je 10,3 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let je 51,7 procenta.
Prodeje lehkých užitkových automobilů zaznamenaly nárůst o 21 procent na 1674 vozů. První je Volkswagen s 358 prodanými auty, následují Peugeot s 278 vozy a Renault, který prodal 172 aut. Registrace nákladních vozidel meziročně klesly o 0,7 procenta na 830 vozů. Odbyt autobusů se snížil o 61 procent na 37 vozidel.
Kategorie motocyklů zaznamenala nárůst o dvě procenta na 568 strojů. První je značka CF Moto s 98 prodanými motocykly, následují Honda a KTM.
[…] je podle agentury DPA druhým největším trhem Volkswagenu v Evropě. Koncern, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, v loňském roce na […]