Havana 19. února (ČTK) – Prodej kubánských doutníků se v loňském roce zvýšil o sedm procent na rekordních 537 milionů USD (12,2 miliardy Kč). K růstu přispěla hlavně vysoká poptávka z Číny. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil tabákový koncern Habanos.

Doutníky jsou jedním z nejznámějších kubánských produktů. Stále se zde vyrábějí ručně. Nejdůležitějšími prodejními trhy byly loni Španělsko, Čína, Francie, Německo a samotná Kuba. Čína loni překonala Francii a stala se druhým nejvýznamnějším trhem pro Habanos, uvedl viceprezident firmy José María López Inchaurbe. Prodej doutníků roste navzdory přetrvávajícímu embargu Spojených států na kubánské výrobky.

 

Prodeje v Číně výrazně stoupají.

Prodej v Číně loni stoupl o 55 procent. Prodej v celé východní Asii vzrostl o devět procent.
Provozní ředitel Ernesto González Rodríguez dodal, že prodej byl silný navzdory některým problémům, kterým tabákový trh čelí. Na prodej ve Francii mělo negativní dopad zvýšení daně z tabákových produktů o 17 procent, což způsobilo růst cen. Globální trh s luxusními tabákovými výrobky pak loni stoupl jen o jedno procento.

Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy CubaTabaco a španělské Altadis z britského koncernu Imperial Brand. Má na starosti prodej a marketing kubánských doutníků na celém světě. Mezi nejznámější značky firmy patří Cohiba, Montecristo, Romeo y Julieta či Partagás. Na celkovém prodeji kubánských doutníků se loni podílela 70 procenty.

Kubánské doutníky se prodávají ve zhruba 150 zemích světa. Evropa se loni na celkovém prodeji podílela 53 procenty. Americký kontinent 18 procenty a oblast Asie a Tichomoří 15 procenty.