Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů (4,8 bilionu Kč). Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. I na dalších dvou místech jsou technologické firmy – čtvrtý je Amazon a pátý Facebook. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes.
Apple se na čele žebříčku s názvem The World’s Most Valuable Brands umístil i loni. Hodnota jeho značky vzrostla od loňska o 12 procent a poprvé překonala hranici 200 miliard dolarů. Firmě přitom v poslední době klesá prodej přístrojů iPhone kvůli levnější čínské konkurenci. Hodnota Googlu se zvýšila o 27 procent a Microsoftu o 20 procent. Naopak Facebook šest procent hodnoty ztratil.
Nejcennější automobilovou značkou na světě je opět Toyota. Japonský výrobce se zároveň umístil na deváté příčce celkového žebříčku s hodnotou 44,6 miliardy dolarů. Toyota patří s roční produkcí přes deset milionů aut do trojice největších výrobců aut světa. Druhou nejvyšší hodnotu mezi automobilkami má Mercedes-Benz, třetí BMW. Obě jsou z Německa.
Zdroj: ČTK
[…] články se do deseti let vyrovná ceně hybridních modelů. Očekává to japonská automobilka Toyota, která po světě prodala už 15 milionů hybridů za značky Toyota a Lexus a zároveň je […]