Praha 24. června (ČTK) – Cestovní kancelář Exim tours loni prodala v Česku zájezdy za téměř šest miliard korun, meziročně o 25 procent více. Dohromady na českém a slovenském trhu v roce 2018 činily prodeje Exim tours 7,01 miliardy korun. ČTK to dnes řekl obchodní ředitel Exim tours Petr Kostka. Loňský rok hodnotí jako rekordní. Zisk před zdaněním dosáhl 288 milionů korun. V příštích měsících plánuje Exim tours, která patří mezi první tři největší cestovní kanceláře, rozšířit po celém Česku pobočkové sítě i franšízové partnery.
Prodeje byly v Exim tours rekordní už dva roky po sobě. „Lidé se vrátili k cestování i destinacím, jako jsou Turecko, Egypt a Tunisko,“ uvedl Kostka. I letos očekává, že by neměly klesnout, přestože jejich růst zpomalilo odstavení letadel Boeing 737 MAX. „Teď se ale opět prodává ve velkém množství, takže myslím, že sezona bude opět vydařená,“ dodal.
K největším cestovním kancelářím v ČR patří Exim tours, Fischer a Blue Style. Exim Holding je od roku 2012 součástí německé DER Touristik Köln GmbH, divize REWE Group. Společnost působí také v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku.
Exim tours má v současnosti padesátku svých značkových prodejen a další stovku franšízových partnerů. V expanzi se zaměřuje na otevírání prodejen v nákupních centrech a na náměstích. „V plánu pro letošek máme ještě minimálně pět prodejen a dalších zhruba 15 franšíz,“ poznamenal Kostka.
Na aktuální sezonu má Exim tours podle Kostky vyprodáno 67 procent kapacit, přičemž zájezd pro jednu osobu vyjde na zhruba 17 tisíc korun. Až 87 procent klientů si ho přitom zakoupilo s all inclusive službami. „Čeští turisté se nebojí investovat do vícehvězdičkových hotelů a výrazně narostl zájem o pětihvězdičkové hotely, které prozatím zvolilo 27 procent turistů,“ řekl Kostka.
Exim tours připravil pro letošní sezonu speciální katalog se zájezdy 50+. Tyto zájezdy nabízejí podle Kostky klientům řadu benefitů, která kopíruje trend západoevropských turistů ve zralém věku, kteří vyrážejí na dovolenou před a po sezoně. „Tito klienti mají rádi klid, jedním z kritérií je nižší cena zájezdu a benefity v podobě výletu zdarma nebo ochutnávka místní gastronomie,“ vysvětlil Kostka.
V úterý cestovní kancelář vydá tři nové prémiové katalogy pro nadcházející zimní sezonu – Úplně nová exotika, V zimě k moři a Poznávací zájezdy. Česká Exim tours se rovněž nově zapojil do nadačního fondu své mateřské firmy s projekty na podporu dětí.
ČTK