Francouzský mediální gigant Vivendi jedná o prodeji podílu deset procent ve svém ceněném a lukrativním hudebním vydavatelství Universal Music Group (UMG) čínské technologické skupině Tencent. Dohoda by mohla ohodnotit UMG na zhruba 30 miliard eur (772,1 miliardy Kč), uvedla dnes francouzská firma.
Tencent by podle dohody měl získat také opci na koupi dalších deseti procent. UMG je největším hudebním vydavatelstvím na světě. K jeho hvězdám patří mimo jiné Lady Gaga, Taylor Swiftová, Drake a Kendrick Lamar.
Vivendi se snaží co nejvíce vydělat na oblibě předplatného a streamovacích služeb s reklamou, které v posledních čtyřech letech výrazně pomohly zvýšit zisk UMG. Dohoda s Tencent také pomůže UMG v expanzi v Asii a na přísně kontrolovaném čínském trhu.
Vivendi oznámila svůj zájem prodat část UMG před rokem. Až do minulého měsíce však v celém procesu nenastal téměř žádný pokrok. Minulý měsíc však oznámila, že vybrala investiční banky, aby zahájily formální proces prodeje menšinového podílu, který by měl být dokončen do začátku příštího roku. Investiční banky ocenily divizi na 17 až 44 miliard eur.
Vivendi dodala, že pokračuje v procesu prodeje minoritních podílů v UMG dalším partnerům, napsala agentura Reuters.
Tržby UMG v prvním pololetí stouply o zhruba 19 procent a na celkových příjmech Vivendi se skupina podílela 44 procenty. Pomohla tak vykompenzovat slabší výkon dalších divizí Vivendi, mezi které patří reklamní skupina Havas či televize Canal Plus.
Tencent má také silné postavení ve streamování hudby. Loni nabídla na trhu akcie divize Tencent Music Entertainment Group, která je čínskou obdobou služby Spotify. Od roku 2017 má Tencent dohodu s UMG o distribuci a prodeji jejích nahrávek v Číně, uvedla agentura Bloomberg.