Prodej nových osobních aut za tři čtvrtletí meziročně klesl o osm procent na 191.110 vozů. V samotném září se odbyt zvýšil o 8,5 procenta na 15.770 prodaných automobilů. Celkem 72 procent vozů nakoupily firmy. Oznámil to dnes Svaz dovozců aut na tiskové konferenci.
„Dosud se nedorovnaly velmi vysoké registrace do loňského září, které předcházely zavedení novému způsobu měření emisí WLTP,“ uvedl tajemník svazu Josef Pokorný. Podle upravené prognózy PwC se letos v Česku prodá 253.000 aut, což je o 12.000 méně, než firma původně předpovídala, a o 8000 vozů méně, než loni. Důvodem je očekávané zpomalení ekonomiky, obavy firem z dalšího vývoje i vysoké prodeje před zavedením WLTP.
Nejprodávanější byla značka Škoda s 64.656 vozy, následoval Volkswagen s prodejem 15.990 aut a Hyundai s 14.337 vozy. Na dalších místech jsou Dacia, Peugeot, Toyota, renault, Kia, Ford a Citroën.
Mezi modely stále vede Škoda Octavia s 16.288 prodanými vozy, druhá je Fabia s prodejem 15.618 aut a třetí Rapid s 8107 vozy. Následují další modely Škody Karoq a Kodiaq, Hyundai i30 a Dacia Duster.
Nejprodávanější kategorií jsou SUV s podílem 32 procent, následuje nižší střední třída s pětinou trhu a malé vozy s necelými 16 procenty. Podíl vozů s dieselovým motorem se pohyboval kolem 27 procent, v září ale stoupl na 29 procent. Majoritu přes 70 procent tvořily vozy s benzínovým pohonem.
Zdroj: ČTK
[…] Prodej aut na nové způsoby pohonu, kam patří elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem, se v září také snížil, a to už potřetí za sebou. Propadl se o 34,2 procenta po srpnovém poklesu o 15,8 procenta. […]