Přesto, že po takovéto investici se Ford dostal do neuvěřitelného plusu, netrvalo to dlouho a byl opět tam, kde začal. Ani jedna společnost totiž nechce nadále spolupracovat, tudíž všechny strategické plány se před očima obou stran rozpadly. Rivian ale není jediná společnost, se kterou se Ford rozhodl spolupracovat.
Krátce před začátkem pandemie chtěl Ford postavit na platformě Rivian crossover značky Lincoln. Z tohoto plánu bohužel zanedlouho sešlo. Vše ale nebylo ztracené. Společnosti tehdy potvrdily, že na platformě Rivian budou vyvíjet zcela jiný vůz značky Ford. Ovšem opakování historie platila i v tomto případě, kdy se v listopadu loňského roku společnosti Ford a Rivian dohodly, že jejich spolupráci definitivně ukončují. Chtějí se údajně soustředit na samostatný vývoj.
Ford ovšem vidí budoucnost velmi pozitivně. Do konce roku 2023 plánuje produkovat kolem 600 000 elektromobilů ročně. To samé se nedá říct o společnosti Rivian, která, co se týče rozšiřování výroby, má ještě kus práce před sebou.