Nizozemská maloobchodní společnost Ahold Delhaize, která provozuje supermarkety v Evropě a ve Spojených státech, zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk při konstantních směnných kurzech o 40 procent na 964 milionů eur (26,1 miliardy Kč). Firma, která v České republice provozuje síť obchodů s potravinami Albert, to uvedla ve svém dnešním sdělení. Podnik těžil z toho, že si spotřebitelé za koronavirové krize vytvářeli zásoby potravin.
Výsledek překonal odhady analytiků, kteří očekávali provozní zisk 878 milionů eur.
Čisté tržby se zvýšily na 18,2 miliardy eur (493,1 miliardy Kč), což při neměnných kurzech představuje nárůst o 12,7 procenta.
Firma uvedla, že zvyšuje investice do internetového prodeje, aby dokázala pokrýt poptávku. Generální ředitel Frans Mulle dnes řekl, že jen ve Spojených státech společnost letos očekává nárůst internetového prodeje o 50 procent. V předchozím odhadu Ahold Delhaize počítal v USA s růstem o 30 procent.
Ahold vstoupil na český trh v roce 1990. V současnosti provozuje po celé republice pod značkou Albert více než 300 hypermarketů a supermarketů. V roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize. Albert v Česku zaměstnává zhruba 17.000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.
Zdroj: ČTK