Tesla plánuje rozšíření produkce ve své německé továrně

Výnosy společnosti Tesla

Výsledky společnosti Tesla za druhé čtvrtletí byly smíšené: tržby rostly, ale ziskovost se snižovala, protože hrubá marže automobilového průmyslu klesla pod 20 na 18,2 %, což je neuspokojivý výsledek. Stojí však za zmínku, že tyto marže jsou stále mnohem vyšší než v širším automobilovém průmyslu a jsou stále velmi působivé, ale akcionáři společnosti Tesla nejsou zvyklí na zklamání.

Elon Musk se jasně vyjádřil, že Tesla bude upřednostňovat růst před ziskovostí, což se projevilo i v tomto výsledku hospodaření. Tržby meziročně vzrostly o 47 % a dodávky dosáhly rekordní úrovně 466 tisíc kusů. Snížení cen ze začátku roku zjevně přináší své ovoce a očekávání nových modelů v nepříliš vzdálené budoucnosti, jako je například kybernetický vůz, by mělo pomoci tomuto markantnímu růstu prodejů.

Tesla je mnohem víc než jen výrobcem vozidel – její nedávné dohody o superchargeru ukazují, že má velký náskok před konkurencí, nemluvě o jejím zapojení do umělé inteligence pro autonomní řízení vozidel a o jejím podnikání v oblasti energetiky, které ve čtvrtletí zaznamenalo 74% růst. Klíčové pro investory je, aby Tesla v příštích několika čtvrtletích stabilizovala své marže a zároveň pokračovala ve zvyšování objemů, aby do konce roku dosáhla tak důležitého 50% růstu.

Výnosy společnosti Netflix

I přes výrazné zlepšení přírůstku předplatitelů byli investoři Netflixu zklamáni slabým růstem tržeb a špatným výhledem na třetí čtvrtletí. Vzhledem k tomu, že akcie za posledních 12 měsíců posílily o více než 120 %, nebyl prostor pro chyby téměř žádný, a tak, i když tato čísla o tržbách nebyla nijak hrozná, má streamovací gigant stále na čem pracovat. 

Tržby ve druhém čtvrtletí vzrostly na 8,19 miliardy dolarů, což je meziročně nepatrně více, ale nedosáhly na odhady analytiků, a naopak jejich prognóza byla také nízká, a to 8,52 miliardy dolarů oproti 8,67 miliardy dolarů. Počet předplatitelů vyskočil na 5,89 milionu, což je výrazně nad odhady a v ostrém kontrastu se ztrátou 970 tisíc ve stejném období loňského roku.  

Zatímco jeho nová politika v oblasti reklam a hesel zjevně přispívá ke zvýšení počtu předplatitelů, nedělá dost pro to, aby zvýšil výnosy na uživatele, což je patrné z prognózy tržeb. Pokud však jeho reklamní úrovně budou i nadále zaznamenávat masivní nárůst uživatelů, inzerenti budou intenzivně klepat na dveře, což by mělo přispět k řízení příjmů. 

Očekávání, s nimiž se k tomuto výsledku přistupovalo, byla vysoká, takže investory by nemělo oslabení ceny akcií po solidním průběhu a obrovském obratu v hospodaření oproti loňskému roku příliš mrzet. Netflix se zbavil potíží z posledních několika let, ale příběh růstu může trvat ještě nějakou dobu, než se naplno projeví.

Komentář: Josh Gilbert, eToro