Společnost navrhuje konečnou dividendu splatnou v červnu ve výši 11,2 centu na akcii. Celková dividenda za loňský rok by tak byla 16 centů, což představuje meziroční růst o 8,8 procenta.
Tahounem růstu byl hlavní spotřebitelský segment, který představoval 78 procent tržeb firmy. Počet platících desktopových zákazníků se zvýšil o 7,9 procenta na 13,6 milionu. Například v USA rostl počet zákazníků o šest procent, v Itálii o 13 procent, v Mexiku o 33 procent a v Rusku o šest procent.
„V roce, kdy se lidé obraceli k technologiím, aby udrželi své životy i práci v chodu, hrál Avast významnou roli v zabezpečení dat a soukromí svých zákazníků. Jádro podnikání Avastu a naše klíčové silné stránky se nemění. V roce 2021 očekáváme organický růst tržeb v rozmezí od šesti do osmi procent,“ uvedl výkonný ředitel Ondřej Vlček.
Firma očekává, že upravená EBITDA marže skupiny zůstane ve srovnání s rokem 2020 víceméně stejná, a to navzdory nárůstu provozních nákladů v souvislosti s plánovanou migrací z firemních systémů do cloudu a v souvislosti s vyšší mzdovou inflací. Avast by si měl zachovat silné cash flow díky menším kapitálovým výdajům a zmenšeným úrokovým nákladům.
Zdroj: ČTK