Nike (NYSE: NKE)
Iniciativa spotřebitelské akcelerace společnosti Nike, která byla oznámena loni v červnu, je odvážným plánem společnosti na uvolnění dlouhodobého růstu a ziskovosti pomocí technologií. To funguje díky tomu, že se digitální prodej v posledním čtvrtletí zvýšil o 84 %, zatímco celkové tržby se zvýšily o 9 %.
Nike vždy zdůrazňovala přijetí technologie, která umožňuje lepší spojení se zákazníky. Pandemie ji přinesla pouze do popředí. Společnost přidala od začátku pandemie 70 milionů členů a její aplikace SNKRS je i nadále konkurenční silou, která podporuje interakci spotřebitelů s oblíbenými produktovými novinkami.
S tím, jak se svět sportu bude pomalu vracet do normálu, můžeme očekávat, že společnost Nike utratí více výdajů na „vytváření poptávky“, které zahrnují náklady na rozvoj své značky a sportovní události. Stabilizovaná úroveň akcií navíc zajistí, aby si značka Nike udržela svou silnou pozici.
Management si je nadále jist svými dlouhodobými finančními cíli, přičemž předpovídá vysoký jednociferný růst výnosů a růst EPS. Ještě působivější je závazek udržovat návratnost investovaného kapitálu nad 30 %, což je číslo, které demonstruje silnou konkurenční výhodu společnosti Nike.
Investoři, kteří jsou ochotni věřit plánům společnosti Nike, mají šanci koupit si špičkovou společnost ve svém oboru, která zvýšila dividendy již 19 let za sebou. Kromě toho má společnost Nike v rámci programu zpětného odkupu akcií z roku 2018 kapacitu ještě 11 miliard dolarů, v případě potřeby.
Chipotle (NYSE: CMG)
Podobně jako Nike, i Chipotle si zakládá na své technologické zdatnosti na zvládnutí pandemie. Digitální prodej v roce 2020 stoupl oproti předchozímu roku o 174,1 %. I když bylo stolování omezené, společnost Chipotle během turbulentního období podporovala charakter položek z menu, které jsou přátelské k doručení.
Téměř čtvrtina příjmů společnosti Chipotle pochází z dodávek už teď. I když to může přidat přírůstek prodeje pro restauraci, ve skutečnosti to má negativní vliv na společnost Chipotle, protože poplatky dodávacích partnerů třetích stran se přidávají do marže. To vedlo k tomu, že společnost zvýšila ceny svých položek z nabídky o 13 %, pokud si zákazníci objednají jídlo s doručením domů. Nyní, když se stolování v restauracích pomalu zavádí zpět, objem donášek pomalu klesá a společnost tak zvyšuje na zisku.
Společnost Chipotle loni otevřela 161 nových obchodů, čímž se celkový počet zvýšil na necelých 2 800. Vedení společnosti si však myslí, že na světě existuje potenciál pro 6 000. Pokud se Chipotle byť jen vzdáleně přiblíží k tomuto ambicióznímu cíli, pak budou tržby a čistý příjem raketově stoupat, přičemž budou brát v úvahu i cenu akcií. Investoři, kteří požadují část akcií, budou muset zaplatit P / E v hodnotě 63 USD, což je mnohem více než v případě společnosti Nike.
Shrnutí
Nike a Chipotle jsou úspěšné podniky prodávající výrobky, které mají zákazníci rádi. Ani globální pandemie a prudký hospodářský pokles, který charakterizoval rok 2020, neudělali mnoho pro to, aby vykolejil vyhlídky těchto společností. Je proto zřejmé, že se Nike i Chipotle budou do značné míry opírat o své digitální schopnosti, aby podpořily růst vpřed, což ještě více upevní jejich konkurenční postavení a udrží konkurenci ve větší vzdálenosti.
Koupě akcií těchto společností je založena čistě na vašem vlastním temperamentu a toleranci k riziku. Pokud dáváte přednost bezpečnosti a stabilitě, jděte do Nike. Pokud jste však ochotni zaplatit za větší růstový potenciál, vyberte si Chipotle. Obě akcie mohou být skvělým doplňkem každého dlouhodobého portfolia.