Zelenější letecká doprava
Generální ředitel IATA Willie Walsh vyzval k urychlení přechodu od stávajících fosilních paliv používaných pro leteckou dopravu k těm „zelenějším“. Podle něho jde o jeden ze způsobů, jak alespoň trochu ulevit aerolinkám, které čelí dramaticky rostoucím nákladům na klasická letecká paliva z fosilních zdrojů.
Jenže ani přechod na zelenější typy paliv nebude znamenat, že by letecká doprava měla zlevnit. Jde spíš o zpomalení růstu její ceny. „Nemůžete čekat, že letecký průmysl bude schopen absorbovat všeobecné zdražování takřka všeho a chtít fungovat při průměrném zisku jeden dolar na jednoho cestujícího,“ řekl Walsh agentuře Reuters.
Čtěte také: [Návod] Reklamace zboží – Jak uspět s reklamací
Nárůst produkce SAF
Šéf IATA uvedl příklad Spojených států, kde v reakci na zdražování fosilních paliv došlo k podstatnému nárůstu produkce takzvaného leteckého udržitelného paliva (SAF – Sustainable Aviation Fuels). Podle Walshe by Evropa měla jít stejnou cestou.