Stuttgart (Německo) 11. února (ČTK) – Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz hodlá v letošním roce již podeváté za sebou dosáhnout rekordního prodeje, a to navzdory téměř sedmi-procentnímu poklesu odbytu v prvním měsíci. Informoval o tom dnes mateřský koncern Daimler.
Globální odbyt automobilů značky Mercedes-Benz se v lednu meziročně snížil o 6,7 procenta na 180.539 vozů, zejména kvůli více než 11-procentnímu propadu v Evropě i ve Spojených státech. V Číně však prodej o téměř pět procent vzrostl a poprvé překonal hranici 70.000 vozů.
Členka představenstva Daimleru Britta Seegerová upozornila, že minulý měsíc byl z hlediska globálního prodeje mercedesů i navzdory poklesu druhým nejlepším lednem v historii. Seegerová je zodpovědná za prodej a marketing divize Mercedes-Benz Cars.
„Minulý měsíc jsme nedosáhli silné úrovně z předchozího roku, to však bylo vzhledem k důležitým modelovým změnám v souladu s naším očekáváním,“ uvedla Seegerová. „Rok 2019 bude pro celé odvětví obtížný. My ale očekáváme, že své zákazníky inspirujeme novými modely – zejména ve druhé polovině roku – a proto je naším cílem mírné zvýšení prodeje a dosažení nového rekordu za celý rok,“ dodala.
Loni se prodej vozů Mercedes-Benz zvýšil o 0,9 procenta na 2,3 milionu. To představovalo už osmý celoroční rekord za sebou. Divize Mercedes-Benz Cars vyrábí i malé automobily Smart, po jejichž zahrnutí loni odbyt stoupl o 0,6 procenta na 2,4 milionu.