Nedostatek močoviny vyhnal k čerpacím stanicím řidiče nákladních vozidel v Jižní Koreji. Tekutina se totiž musí přidávat do nafty, aby pomohla snižovat emise skleníkových plynů. V Koreji jezdí kolem dvou milionů vozů, převážně nákladních, s dieselovým motorem.

Problém je v tom, že skoro 97 procent dovozu močoviny zajišťuje Jižní Korea v Číně. Nejlidnatější země světa ale minulý měsíc vývoz močoviny výrazně omezila, aby dokázala uspokojit domácí poptávku.

Nejde ale jen o dopravu. Přibližně třetina močoviny se v Jižní Koreji používá v průmyslu, na automobily připadá necelá desetina, zbytek je zužitkován v zemědělství. Korea zajistila dodávku asi 200 tun močoviny z Vietnamu, o dalších desítkách tisíc jedná s dalšími státy. V loňském roce se v Koreji spotřebovalo přes 835 tisíc tun tohoto aditiva