Zefektivnění recyklace baterií z elektromobilů je důležitým krokem v souvislosti s očekávaným nárůstem poptávky po plně elektrických vozech. Tým amerických a britských výzkumníků našel způsob, jak z vysloužilých baterií získat více materiálu než doposud.

Dosavadní způsob recyklace je založen na rozemletí recyklovaného materiálu na malé kousky a jeho následného zpracování a vyrobení nové komponenty, nebo na využití pyrometalurgie. Oba postupy jsou ale velmi nákladné. Vědci nyní využili takzvané přímé recyklování, které dokáže důležité součásti baterie (hlavně katodu s anodou) zachránit a dramaticky tak snížit spotřebu energie a tím pádem i náklady při recyklování.

Vědci pracující na projektu ReLib na Faradayově institutu přišli na to, že při šetrné přímé recyklaci lze využít ultrazvukové vlny a katodu s anodou recyklovat, aniž by je bylo nutné předtím rozdrtit. Odhaduje se, že by se takto mohlo ušetřit až 60 procent nákladů oproti situaci, kdy se na výrobu baterie použije zcela nový materiál.

1 komentář

  1. […] Elektromobily tvoří zhruba 25 procent ze všech prodaných aut od Toyoty v USA. Tento počet by se měl do roku 2030 zvýšit na téměř 70 procent, uvedla největší japonská automobilka. Toyota působí i v České republice, v Kolíně zaměstnává asi 2500 lidí. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. Kvůli nedostatku čipů do palubní elektroniky, který trápí celý automobilový průmysl, kolínská Toyota v srpnu a září přerušila výrobu. […]

Comments are closed.