Packeta

Skupina PPF zvažuje případnou koupi společnosti Packeta, jejíž součástí je v ČR logistická firma Zásilkovna. „Určitě se na to budeme dívat, ale pokud bychom o Zásilkovnu měli zájem, tak jedině o celou,“ řekl novinářům generální ředitel PPF Jiří Šmejc. Zásilkovna vznikla v roce 2010 s cílem usnadnit e-shopům přepravu zboží k zákazníkům.

Zakladatelé Simona a Jaromír Kijonkovi, kteří v Packetě drží 48,6 procenta akcií, na začátku letošního května oznámili, že Packeta je na prodej. Vedle Kijonkových drží téměř 21 procent Packety společnost Notino a po deseti procentech mají bývalý programátor Zásilkovny Lukáš Bílek a podnikatel Martin Kukačka. Skupina Packeta dlouhodobě vykazuje provozní i čistý zisk, obrat v roce 2022 zvýšila o 23 procent na 6,1 miliardy korun. Počet přepravených zásilek loni vzrostl o čtvrtinu na téměř 90 milionů. Na konci loňska měla skupina Packeta více než 15.000 výdejních míst ve čtyřech zemích. Udržet dvojciferný růst tržeb plánuje Packeta také v dalších letech.

Packeta počátkem května pro Hospodářské noviny uvedla, že se „rozhodla využít dlouhodobě vysokého zájmu investorů a zjistit podmínky, za kterých by mohla využít jejich finanční prostředky a know-how k dalšímu růstu a posílení své tržní pozice“. Informace potvrdila i Kijonková. „V současné době probíhají přípravy k oslovení vybraných investorů. Detaily zatím nebudeme více komentovat a ani výsledky nelze v této chvíli jakkoliv předjímat,“ uvedla.

PPF před měsícem oznámila nákup patnáctiprocentního podílu v polské firmě InPost, která provozuje samoobslužné schránky pro vyzvednutí zboží a logistická centra pro internetové obchody, zejména v západní Evropě. PPF je nyní s celkovým podílem 16,75 procenta druhým největším akcionářem ve firmě InPost právě po Advent International. Součástí dohody je opce pro PPF na nákup dalších 15 procent akcií InPost od Advent International. Šmejc míní, že výdejní boxy jsou budoucností doručování, a věří, že InPost je schopen zopakovat úspěch z Polska i na západních trzích.

Zdroj: ČTK