Praha 1. července (ČTK) – Prodej hudebních přehrávačů se za poslední půlrok snížil zhruba o desetinu. Za pět let je pokles přibližně 20 procentní. Důvodem je rostoucí využívání chytrých mobilních telefonů s pokročilými přehrávacími funkcemi. Vyplývá to z informací obchodníků.
Na začátku července uplyne 40 let od okamžiku, kdy japonská společnost Sony uvedla na trh první přenosný přehrávač pod názvem walkman.
„Nástup smartphonů s pokročilými funkcemi kategorii mp3 a mp4 přehrávačů jednoznačně ovlivnil, v posledních letech prodeje na Alze mírně klesají. Za posledních pět let jde pokles zhruba o pětinu,“ uvedla mluvčí Patricie Šedivá.
Alza prodá ročně nižší desetitisíce přehrávačů. Své zákazníky podle Šedivé stále mají. Lidé je využívají pro poslech hudby při sportu či cestování. Hodí se zejména v případech, kdy u sebe nemají mobilní telefon, chtějí ušetřit jeho baterii nebo vyžadují nadstandardní hudební kvalitu. Aktuálně má Alza v nabídce kolem 200 přehrávačů.
Za první polovinu letošního roku klesla prodejnost mp3 a mp4 přehrávačů podle mluvčí Datartu Evy Kočicové o více než deset procent. „Předpokládáme, že se prodej v letních měsících a před Vánoci opět zvýší, každopádně dlouhodobý trend naznačuje nahraditelnost kapesních přehrávačů mobilními telefony, které pro zákazníka nabízejí stále víc zajímavých hudebních aplikací a služeb. Současně roste také oblíbenost přenosných reproduktorů,“ dodala. Nejprodávanější značky v Datartu jsou Hyundai a GoGEN.
ČTK