Co ovlivnilo zákazníky?

S odvoláním na dnešní odhad poradenské společnosti J.D. Power-LMC Automotive o tom informovala agentura Reuters. Zákazníky neovlivnily vyšší ceny vozidel ani nedostatek pobídek nebo slev ze strany automobilek, které využívají silné poptávky a omezených skladových zásob.

„Transakční ceny stále rostly a spotřebitelé tento měsíc utratili více peněz za nová vozidla,“ uvedl Thomas King, prezident datové a analytické divize společnosti J.D. Power. Dodal, že na prodej automobilů zatím nemá vliv zpřísňování měnové politiky americkou centrální bankou (Fed), která se snaží omezit inflaci.

Makroekonomické podmínky ovlivňují poptávku

Maloobchodní prodej nových vozidel v tomto měsíci podle něj dosáhne 958.948 kusů. To v porovnání s loňským zářím představuje nárůst o 5,4 procenta.

Zpráva dále uvádí, že v příštích čtvrtletích může dojít ke zhoršení cen na jednotku a ziskovosti, protože širší makroekonomické podmínky ovlivňují poptávku a tlačí na cenovou dostupnost.

Maloobchodní prodej nových vozidel ve třetím čtvrtletí by měl podle projekcí poradenské firmy přesáhnout 2,9 milionu jednotek. To po očištění o prodejní dny znamená meziroční pokles o 4,2 procenta.

Zdroj: ČTK