Od začátku roku se ale prodej ve srovnání se stejným obdobím loni snížil o 12,7 procenta na 12,37 milionu vozů. V červenci stoupl o 59,4 procenta prodej nákladních vozidel, dodávek a dalších užitkových vozů, které tvoří zhruba čtvrtinu trhu. Prodej osobních vozů v Číně pak stoupl o 8,5 procenta.
Poprvé po 12 měsících se zvýšil prodej aut na alternativní pohon označovaných NEV (New Energy Vehicles). Do této skupiny spadají elektrické hybridní vozy, čistě elektrické vozy a vozy s vodíkovým pohonem. Celkem se v červenci prodalo 98.000 těchto automobilů, meziročně o 19,3 procenta více.
Růst hlásily automobilky Geely Automobile Holdings, Great Wall Motor nebo Toyota, napsala agentura Reuters.
Navzdory růstu v posledních měsících CAAM očekává za celý letošní rok propad prodeje o deset až 20 procent.
Čína v roce 2009 vystřídala na postu největšího automobilového trhu světa Spojené státy. Je důležitým odbytištěm i pro českého výrobce Škoda Auto. Prodej aut se ale v zemi vinou přetrvávajícího poklesu poptávky už skoro dva roky snižuje. Loni klesl o 8,2 procenta, částečně kvůli přísnějším emisním požadavkům, z části ale i kvůli napětí v obchodních vztazích mezi Spojenými státy a Čínou.
Zdroj: ČTK