Tržby se ve druhém čtvrtletí vyšplhaly na 663,5 milionu dolarů (14,5 miliardy Kč) ze 146 milionů dolarů ve stejném období loni.

Videokonferenční služby, které se kdysi používaly hlavně jako technologická náhrada osobních schůzek, se letos staly důležitou součástí každodenního života. Obavy Zoomu, že by razantní nárůst mohl kvůli vyšším nákladům na infrastrukturu znamenat pokles zisku, se ale nepotvrdily.

V nynějším čtvrtletí tak Zoom počítá s tržbami mezi 685 a 690 miliony dolarů, za celý rok pak tržby odhaduje na téměř 2,4 miliardy dolarů. A to přesto, že předpokládá, že masivní příliv nových uživatelů už je pryč a že by mohl přijít o část těch, kteří si v prvním čtvrtletí začali kupovat měsíční předplatné.

Základní služby Zoomu jsou přístupné zdarma. Firmy většinou používají různé formy předplatného, protože potřebují další placené funkce. V současnosti má Zoom 370.200 platících zákazníků, o 304.000 více než ve stejném období loni. V uplynulém kvartálu jich přibylo 105.000. Větší společnosti volí zpravidla roční předplatné, soukromé osoby a menší firmy s méně než deseti zaměstnanci většinou dávají přednost měsíčnímu předplatnému, uvedla agentura DPA.

Cena akcií Zoomu se letos už téměř zečtyřnásobila. Po pondělním oznámení hospodářských výsledků akcie vystoupaly na rekord a po uzavření burzy přidaly v elektronickém obchodování dalších 23 procent. Podnik tak má hodnotu více než 110 miliard dolarů.

Zdroj: ČTK