Ve stejném období loni firma vykázala růst organických tržeb o 4,3 procenta. Analytici odhadovali, že letos dosáhne růst tržeb od ledna do března 3,3 procenta.
Největší potravinářská skupina na světě posílila prodej na internetu a zvýšila prodej výrobků pro péči o zdraví. Firma potvrdila výhled na letošní rok, čeká organický růst tržeb kolem pěti procent.
Negativní vliv na tržby měl ale silný švýcarský frank. Nestlé začátkem roku také část společnosti prodala, mimo jiné se zbavila svých severoamerických značek balené vody. Konkurent Danone vykázal tento týden za stejné období naopak pokles tržeb, a to o 3,3 procenta. Další rival Unilever zveřejní hospodářské výsledky za první čtvrtletí 29. dubna.
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 350.000 zaměstnanců. Vyrábí například kávu Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies. V České republice patří do skupiny Nestlé továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo.
Zdroj: ČTK