meta, aplikace

Americký technologický gigant se podle úřadu dopustil „falešného, zavádějícího nebo klamavého chování“ tím, že vědomě povoloval reklamy na falešné kryptoměny. Reklamy pracovaly s podvrženými doporučeními známých australských osobností, které mohly uživatele snáze přimět jim uvěřit. Podle úřadu algoritmy firmy navíc umožňovaly zobrazovat tyto reklamy uživatelům, u kterých byla vysoká pravděpodobnost, že je ovlivní.

Uživateli se při prohlížení Facebooku nabídl falešný článek z médií obsahující citace veřejných osobností podporujících kryptoměnu nebo schéma vydělávání peněz. Následně byl vyzván k registraci a k poslání peněz, o které pak přišel. Úřadu je znám i případ člověka, který takto ztratil více než 650.000 australských dolarů (10,7 milionu Kč).

„Meta si údajně byla vědoma toho, že se na Facebooku zobrazovaly podvodné reklamy na kryptoměny propagované celebritami, ale nepodnikla dostatečné kroky k vyřešení problému,“ uvedla australská Komise pro hospodářskou soutěž a spotřebitele (ACCC).

Tvůrci podvodných reklam si vypůjčili na příklad identitu bývalého premiéra Nového Jižního Walesu Mikea Bairda, prominentního televizního moderátora Davida Kocha nebo milionářského podnikatele Dicka Smithe.

Meta se k obviněním zatím nevyjádřila. Dříve ale uváděla, že podvodníci u ní nemají místo. V případě prokázání viny každopádně společnosti hrozí finanční a jiné postihy, uvedl zpravodajský web BBC.

 

Zdroj: ČTK