Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v únoru meziročně snížil o 6,7 procenta na 719.465 vozů, výrobci nadále čelili výpadkům v dodavatelských řetězcích.

Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení a zároveň potvrdila celoroční výhled. Údaje o zisku společnost zveřejňuje pouze jednou za půl roku.

Čtvrtý největší výrobce automobilů na světě, mezi jehož značky patří Peugeot, Fiat, Jeep, Opel a Maserati, dodal na trh 1,374 milionu vozů. Meziročně je to o 12 procent méně. Na vině byly nevyřízené objednávky polovodičů.

Výhled do budoucna

Stellantis ale potvrdil výhled na letošní rok. Navzdory inflačním tlakům tak nadále počítá s dvouciferným upraveným provozním výnosem a pozitivním peněžním tokem.

„Dvanáctiprocentní nárůst tržeb spolu s 12procentním poklesem objemu naznačuje velmi silný výkon v oblasti ceny a mixu, což je dobré znamení pro vývoj marží,“ řekl finanční ředitel Richard Palmer.

Mikročipy v příštích letech

Nyní Palmer očekává, že nabídka polovodičů se letos bude postupně zlepšovat a že tento trend bude pokračovat i v příštím roce. „Ale upřímně, nemohu uvést datum, kdy budou (problémy s dodávkami) vyřešeny,“ dodal manažer.

Skupina Stellantis vznikla začátkem loňského roku spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA. Fúze dala dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. V loňském roce automobilka zvýšila tržby o 14 procent na 152 miliard eur a téměř ztrojnásobila čistý zisk na 13,4 miliardy eur.