„Čína je pro dobře situované hráče v automobilovém průmyslu příležitostí na trhu s elektromobily. Vzhledem k poptávce zákazníků po vozech s elektrickým pohonem jsem přesvědčený, že se celkový prodej automobilů v regionu může v průběhu nejbližších let potenciálně zdvojnásobit,“ komentoval situaci analytik Daniel Ives (Wedbush). Fei Feng, analytik z Goldman Sachs, očekává zvýšení počtu elektromobilů na trhu z 5 % v roce 2020 na 20 % v roce 2025 a až 80 % v roce 2050.
Hlavní pozici na čínském trhu EV zaujímá společnost Nio, naposledy ohlásili rekordní čísla dodaných automobilů za prosinec 2020. I přes koronavirovou krizi dokázali během celého roku 2020 dodávat rekordní počty vozidel. Také jejich koncept baterie jako služby se začíná pozitivně projevovat na prodejích. Cílová cena je stanovená na 80 dolarů (Morgan Stanley).
Společnost Xpeng doručila rekordní počet vozidel v prosinci 2020, za celý rok vzrostl počet doručených vozidel o 112 %. Také se v tomto roce očekává spuštění nového typu sedanu. „Společnost Xpeng má dobrou pozici na to, aby získala trhový podíl na středním a nižším trhu s prémiovými produkty,“ vyjádřil se analytik Yu z Deutsche Bank. Cílová cena je 70 dolarů ( Morgan Stanley).
Také společnost Li Auto předvedla v prosinci skvělý výkon a překonala rok 2019. Měsíční nárůst představoval 31,9 %, meziroční pak dokonce 529,6 %. Cílová cena je podle Jefferies 44,50 dolarů. Klíčem k určení toho, kam budou akcie směřovat, bude zveřejnění čísel dodaných vozidel tento týden a blížící se hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí.