New York 27. listopadu (ČTK) – Tržby z internetového prodeje se ve Spojených státech během takzvaného kybernetického pondělí meziročně zvýšily téměř o pětinu na rekordních 7,9 miliardy dolarů (zhruba 180 miliard Kč). Vyplývá to z údajů společnosti Adobe Analytics, která sleduje transakce 80 ze 100 největších internetových prodejců v USA.
Kybernetické pondělí je ve znamení rozsáhlých slev v internetových obchodech. Následuje po takzvaném černému pátku, jímž ve Spojených státech tradičně začíná předvánoční nákupní sezona.
Za černý pátek a kybernetické pondělí se označuje první pátek a první pondělí po Dni díkůvzdání, který se v USA slaví ve čtvrtý listopadový čtvrtek. Termín kybernetické pondělí vznikl v roce 2005 a měl podpořit nákupy přes internet, až se lidé vrátí po svátku do kanceláří, kde měli vysokorychlostní připojení k internetu.
Tento den byl tak pro internetové obchody obvykle nejrušnějším v roce. V současnosti je ale rychlý internet už tak rozšířený, že internetové obchody začínají se slevami dříve.