Konec automobilky je nejistý
„Konkurence je tam velmi intenzivní, a tak společně s našimi čínskými joint venture partnery zvážíme, jak lze pokračovat,“ řekl ředitel automobilky Škoda Auto Klaus Zellmer v rozhovoru pro portál Automobilwoche.de. Zellmer nevyloučil, že Škoda Auto na čínském trhu nakonec zůstane, ale pouze jako dovozce automobilů. Tedy že by už v Číně své vozy nevyráběla, ale pouze je tam prodávala.
Škoda Auto se zaměří na Indii
„Pokud chceme soustředit svou energii, je třeba prověřit všechny scénáře a poté se rozhodnout,“ dodal Klaus Zellmer. Škoda Auto se podle něho hodlá zaměřit více na Indii. Automobilka totiž utrpěla poměrně velké ztráty odchodem z Ruska, odkud se stáhla kvůli ruské vojenské agresi vůči Ukrajině. Přitom Rusko bylo pro Škodu Auto druhým největším trhem s 90 tisíci prodanými vozy ročně.
Ještě v letech 2018 a 2019 byla Čína největším trhem pro mladoboleslavskou automobilku. Před čtyřmi lety zde prodala více než 340 tisíc vozů, loni to bylo už jen 71 tisíc. Pokles nastal i kvůli covidu.