Po uveřejnění výsledků za čtvrté čtvrtletí předešlého roku, se akcie společnosti propadly o 17 % a dosáhly nejnižší hodnoty od května 2020, kdy vypukla světová pandemie.

Společnosti Spotify se meziroční tržby zvýšily o 24 % na 2,69 miliardy eur a čistá ztráta se podařila snížit na 39 milionů eur. Tyto čísla jsou sice příznivá, ale prognózy nevidí tak optimisticky počet aktivních měsíčních uživatelů aplikace Spotify.

Hlavní tři faktory, které se momentálně vyplatí sledovat je počet uživatelů, který v posledním čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 %. Dalším faktorem je počet prémiových předplatitelů, který rovněž vzrostl o 16 %. V poslední řadě se vyplatí sledovat počet uživatelů podporovaných reklamou. Tento faktor se zvýšil o 19 %.

Společnost sice výrazně nepropadá ve svých výsledcích, ale jsou zde i faktory, které více zvýrazňují pomalý růst, což nemusí stačit akcionářům a může to vést k prodeji akcií. Například rostoucí úroková sazba, následně fakt, že mnoho umělců se v minulosti rozhodlo opustit platformu Spotify. Společnost se snaží být neutrální, ale přesto se stále řeší, jaké témata jsou vhodná a jaké by se na jejich platformě vyskytovat neměli. Posledním faktorem je snižování hrubé marže společnosti, což nepřidává atraktivitě akcií.

Spotify si přeje v budoucnu dosáhnout miliardy posluchačů, ale momentální překážky ji lehce zpomalují. Je zde možnost, že akcie budou ještě zlevňovat a budou výhodnější pro investory, kteří věří, že tyto problémy společnost Spotify vyřeší.