Nanking (Čína) 25. června 2019 (PROTEXT/PRNewswire) – Společnost Suning.com oznámila převzetí společnosti Carrefour China a dosahuje rychlého růstu maloobchodního prodeje rychloobrátkového spotřebního zboží.
Suning.com („Společnost“), maloobchodní společnost ze seznamu Fortune Global 500, vlastněná holdingem Suning Holdings Group, jedním z největších komerčních podniků v Číně, dnes oznámila, že koupí 80procentní podíl ve společnosti Carrefour China za 620 milionů EUR (4,8 miliardy RMB). Po dokončení transakce se Suning.com stane kontrolujícím akcionářem společnosti Carrefour China.
V návaznosti na strategickou akvizici 37 celostátních obchodů čínského giganta komerčních nemovitostí, společnosti Wanda Group, z počátku tohoto roku transakce s Carrefour China urychlí obchodní expanzi společnosti Suning.com v maloobchodním prodeji zboží všech kategorií s posílením její konkurenceschopnosti na trhu rychloobrátkového spotřebního zboží (FMCG). A další portfolia obohacená kamennými obchody také zlepší nákupní zkušenosti místních spotřebitelů.
Společnost Suning.com jako přední všestranný inteligentní prodejce v Číně byla vždy odhodlána budovat komplexní scénář maloobchodního ekosystému, a to jak online, tak i offline, ve městech a obcích, aby vytvořila rozmanité nákupní zážitky viditelné a připravené sloužit spotřebitelům kdykoliv a kdekoli. Silná komplementarita mezi aktivitami společností Suning.com a Carrefour China by měla společnosti pomoci efektivně akumulovat kvalitní zdroje komplexního supermarketu, jako je síť domácích prodejen a globální dodavatelské řetězce, aby se zvýšila specializovaná činnost společnosti Suning.com a rozvoj nových obchodů v oblasti spotřebního zboží.
Skupina Carrefour je jedním z předních světových maloobchodních prodejců. Společnost Carrefour China, působící v Číně od roku 1995, provozuje síť 210 hypermarketů a 24 prodejen, které pokrývají 51 velkých a středně velkých měst v Číně s 30 miliony registrovaných zákazníků. V roce 2018 dosáhla čistých tržeb ve výši 3,6 mld. EUR (28,5 mld. RMB) a zisku EBITDA ve výši 66 mil. EUR (516 mil. RMB). V letošním roce patří mezi 10 největších řetězců v Číně v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží (supermarket/samoobsluha).
V roce 2019 dosáhla dceřiná společnost obchodující rychloobrátkovým spotřebním zbožím společnosti Suning.com pozoruhodného vývoje v oblasti vytváření dodavatelských řetězců i tvorby obchodních scénářů. V právě uzavřeném nákupním festivalu 6/18 vzrostla hodnota objednávek kategorie rychloobrátkového spotřebního zboží na platformě Suning.com o 245 %, což bylo považováno za úctyhodný pokrok. Akvizice společnosti Carrefour China bude navíc integrovat zkušenosti s řízením supermarketů Carrefour a možnosti nákupu díky modelu maloobchodního prodeje společnosti Suning.com, multidimenzionální logistické distribuční síti a průkopnickým digitalizovaným technikám, aby se strategie společnosti Suning.com „online a offline“ v maloobchodním prodeji rychloobrátkového spotřebního zboží posílila a zvýšila celkovou konkurenceschopnost a ziskovost obou stran.
Díky výhodám společnosti v oblasti inteligentního maloobchodu bude Suning.com podporovat digitalizaci stávajících obchodů Carrefour China, aby vytvořila přední inovativní zážitek z nakupování v supermarketech. Dále díky propojení více než 6000 prodejen Suning Xiaodian s prodejnami Carrefour China bude služba dodávek do domácností společností Duniny s názvem „Last-kilometer“ schopna obsluhovat více spotřebitelů s nižšími náklady, ale vyšší efektivitou.
Tian Rui, viceprezident společnosti Suning.com, uvedl: „V budoucnu očekáváme otevření přístupu pro různé obchodní modely společnosti Suning, jako je prodej domácí elektroniky, Redbaby, JIWU, Suning Financial Services, SuFresh a okamžité dodávky obchodů Suning Xiaodian, aby byly převzaty obchody Carrefour China v centrální části a zabydlených oblastech měst 1. a 2. sledu v Číně. Toto nám pomůže lépe uspokojit potřeby spotřebitelů díky posílení základních schopností, které přináší inovace v maloobchodních prodejnách. Ekosystém spotřebitelů společnosti Suning.com se 400 miliony registrovaných zákazníků v maloobchodním segmentu bude doplněn o členský systém společnosti Carrefour China, což plně zvýší hodnotu zákazníků.“
O společnosti Suning.com
Suning.com je přední inteligentní maloobchodní společnost v Číně s prodejem typu online-to-offline (O2O). V éře internetu, internetu věcí a velkých dat pokračuje společnost Suning ve svém dlouhodobém závazku podporovat integraci inteligentního maloobchodu a služeb O2O, operací v rámci celých kategorii, všestranných operací, globální expanze, služeb logistických cloudů, cloudu dat a finančních cloudových služeb, které umožňují komplexní nákupy prostřednictvím kamenných obchodů, PC, mobilních zařízení a televizorů v domácnostech.
Ke konci roku 2018 vlastnila společnost Suning.com ve své místní a zahraniční maloobchodní síti více než 11.000 prodejen, mezi které patří Suning.com Plaza, Suning Cloud Store, SuFresh, Redbaby, JIWU, Motor Company, Direct-sales Store Suning.com a Suning CVS. Internetový obchod Suning.com zaznamenal mezi ostatními internetovými platformami pro přímý prodej a otevřené operace zrychlený růst, který společnost Suning řadí mezi tři nejlepší čínské platformy B2C. Společnost Suning.com je uvedena na seznamu Global Fortune 500 pro rok 2018. Více informací prosím naleznete na webových stránkách www.suning.cn .
O společnosti Carrefour
Skupina Carrefour Group je s multiformátovou sítí více než 12.000 prodejen ve více než 30 zemích jedním z předních světových prodejců potravin. Společnost Carrefour obsluhuje 105 milionů zákazníků po celém světě a v roce 2018 dosáhla tržeb ve výši 84,9 miliardy EUR. Skupina má více než 360.000 zaměstnanců, kteří přispívají k tomu, aby byla společnost Carrefour světovou jedničkou v přesunu potravin pro všechny a nabízela kvalitní potraviny každý den, byla dostupná kdekoliv a za přiměřenou cenu.
Další informace naleznete na webových stránkách www.carrefour.com a sociálních sítích Twitter (@CarrefourGroup) a LinkedIn (Carrefour).
ČTK