Prodej nových osobních aut v EU v červnu zaznamenal meziroční pokles o 22,3 procenta, zaregistrováno bylo o čtvrt milionu osobních vozů méně než ve stejném období loňského roku. „I když jde ve srovnání s předchozími měsíci o zpomalení poklesu, tak téměř čtvrtinový meziroční propad poptávky znamená stále obrovskou ztrátu pro celý výrobní řetězec,“ podotkl Wojnar.
Všechny tři automobilky vyrábějící v České republice musely v prvním pololetí kvůli koronaviru na několik týdnů přerušit výrobu. Škoda Auto od ledna do konce června vyrobila 337.580, což je meziroční pokles o 28,2 procenta. Nošovickému Huyndai klesla produkce o dvě pětiny na 96.390 automobilů a TPCA vyrobila 69.645 malých automobilů, tedy o 40,3 procenta méně než v prvním pololetí loňského roku.
„V těchto týdnech se rozhoduje o dalším vývoji. Řada průmyslových oborů je navázána na automobilový průmysl. Proto je nezbytné, aby stát toto odvětví, které je pilířem tuzemské ekonomiky, podpořil a investoval i do své budoucí prosperity,“ dodal Wojnar.
Nadále se daří kopřivnické Tatra Trucks, která ani v době koronavirové krize výrobu nepřerušila. V prvním pololetí vyrobila 628 nákladních vozidel, tedy o 143 více než v prvním pololetí loňského roku.
Jediný český výrobce motocyklů, týnecká Jawa, vyrobil v prvním pololetí 249 strojů. Ve srovnání s předchozím rokem to byl pokles produkce o 637 motocyklů.
Zdroj :ČTK