Je ale možné, že růstová špička končí. 22. července budou oznámeny výsledky za druhé čtvrtletí, tyto ukazatele budou klíčové.
1. Opět čtvrtletí růstu?
Domino’s i v prvním čtvrtletí navázalo na sérii růstu, která je očekávána i pro další čtvrtletí, přestože už asi ne v takové síle – na řetězec doléhá pandemie. Investoři očekávají asi 6% růst tržeb ve druhém čtvrtletí. Čtvrteční zpráva by měla znít pozitivně, přestože se většina restauratérů vkládá naděje do online objednávání.
2. Cash flow a zisky
Domino’s omezila loňské propagační akce, přesto se jí podařilo dosáhnout vyšších prodejů. Dalším bodem ve strategii bylo zkrátit doručovací dobu pomocí otevření více prodejen v metropolitních oblastech. Kromě zkrácení času doručení ale došlo i k snížení nákladů. Franšízanti si tak přišli na rekordní zisky a společnosti narostla hotovost, což jí umožňuje utrácet za projekty budování podílu na trhu.
3. Budoucnost?
Domino’s také umí trvale provozovat vysoce ziskové pobočky, zřídkakdy zavírá svoje provozovny a agresivně expanduje. Na americkém trhu pro příklad jen za první čtvrtletí otevřela 36 prodejen a vyhýbá se nadměrné výstavby. Domino’s také efektivně brání konkurenci. Růst společnosti v roce 2021 asi bude pomalejší, ale dlouhodobý výhled je více než atraktivní.