Němečtí automobiloví giganti včetně BMW, Volkswagenu nebo Audi sázejí na rozvoj vodíkové technologie. Jsou totiž přesvědčeni, že elektromobilita ve stávající podobě je pouze odrazovým můstkem k dalšímu stadiu vozidel poháněných elektřinou. Tím je právě využití vodíkových palivových článků, které potřebnou elektrickou energii pro pohon vozu vyrábějí přímo v autě.
Automobilky počítají s tím, že je jen otázkou času, kdy dojde k vytvoření takových podmínek, které budou pro rozvoj vodíkové technologie mnohem příznivější, než je tomu nyní. Mezi největší průkopníky vodíku mezi německými výrobci aut patří BMW. Mnichovská automobilka by chtěla začít vodíková auta na trh v masivním měřítku dodávat do roku 2030.
BMW pečlivě monitoruje politiku jednotlivých zemí ve vztahu k vodíku, a to nejen v Evropě, ale zejména v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě. „Pokud politici nebo trh nasměrují poptávku k vodíkovým vozidlům, budeme připraveni,“ uvedl pro agenturu Reuters viceprezident BMW Jürgen Guldner.