motor

Paříži se drží takzvané neděle bez aut. Poslední den v týdnu mohou do města pouze vozidla s nízkoemisním pohonem nebo vozidla, která sice mají spalovací motor, ale splňují nejpřísnější emisní normy. Jenže od roku 2030 se zákaz ještě zpřísní. Do pařížských nízkoemisních zón budete moci vjet pouze s autem poháněným elektřinou nebo vodíkem.

Podobně postupují i další města. Norská metropole Oslo například odstranila většinu parkovacích míst ve svém centru. Starobylé belgické město Gent omezuje vjezd automobilů do centra a nabízí větší objem dopravy pomocí hromadných prostředků. Svůj vůz řidiči mohou zaparkovat za sníženou cenu na periferii.

Pokud chcete vjet vozem se spalovacím motorem do centra Londýna, musíte zaplatit poplatek, nebo chcete-li, mýtné. Ale i tam budou v některých částech města dříve či později auta zakázána úplně. A to vše v zájmu dekarbonizace a zlepšení kvality ovzduší ve městech.

Města se však neomezují pouze na zákazy vjezdu těch či oněch automobilů. Urbanisté se ruku v ruce snaží vytvořit příznivější podmínky pro alternativní způsoby dopravy. A to zejména budováním sítě cyklopruhů a stezek, rozšiřováním veřejné hromadné dopravy nebo vytvářením podmínek pro provozování sdílených automobilů.

-red-

Rossi – Yahoo! News

1 komentář

  1. […] V případě mědi by se měla cena na trhu držet alespoň v intervalu 8 až 10 tisíc dolarů za tunu (aktuálně se obchoduje za necelých 9,5 tisíce dolarů). U niklu je pak dostatečně motivační cena na burze alespoň 18 tisíc dolarů za tunu (aktuální cena se pohybuje těsně pod 29 tisíci dolary). V případě hliníku je odhadnutí takové ceny obtížnější. Jedná se totiž o jeden z nejlépe recyklovatelných kovů a recyklace má do roku 2050 pokrýt až 50 procent poptávky. I zde se však odhaduje spíše tlak na růst ceny hliníku právě v souvislosti s rostoucí poptávkou kvůli dekarbonizaci. […]

Comments are closed.