netli, zábavní průmysl

Seriály, filmy a reality shows?

Streamovací služba Netflix v následujících čtyřech letech investuje v Jižní Koreji 2,5 miliardy dolarů (53,1 miliardy Kč) do výroby televizních seriálů, filmů a reality show. Zdvojnásobí tak částku, kterou na tomto trhu investovala od roku 2016. S odvoláním na dnešní oznámení americké společnosti o tom informovala agentura Reuters.

Netflix investici oznámil po setkání jihokorejského prezidenta Jun Sok-jola s ředitelem internetové televize Tedem Sarandosem. Jun přicestoval v pondělí do Washingtonu na šestidenní návštěvu.

Zábavní průmysl překonal domácí spotřebiče

Jihokorejský zábavní průmysl zažívá v posledních letech celosvětový boom. Podle aktuálních vládních údajů dosáhl v roce 2021 vývoz obsahu zahrnujícího hudbu, videohry a filmy rekordní výše 12,4 miliardy dolarů a v objemu vývozu za sebou nechal domácí spotřebiče a dobíjecí baterie.

Korejský seriál Hra na oliheň z roku 2021 zůstává nejsledovanějším seriálem Netflixu všech dob. Za prvních 28 dní nasbíral 1,65 miliardy hodin streamování.

zdroj: ČTK