Digitální transformace společnost Apple vyloženě prospívá ve všech jeho hlavních segmentech. Těmi jsou iPhony, iPady a služby (například reklamy, AppStore, Cloud a další). Navíc Apple plánuje brzy vstoupit do prostoru Metaverse a to prostřednictvím AR brýlí. Kromě Applu do něj budou vstupovat i společnost stojící za Googlem Alphabet, Microsoft a samozřejmě meta.

I proto někteří Applu přisuzují ještě větší růst než v minulosti, a to i například díky vysoké marži ve službách kolem 70 %. Prodeje iPhone ale do těchto výpočtů ještě nejsou zahrnuty, protože byly na trh uvedeny až ke konci čtvrtého čtvrtletí.

Metaverse je spojením několika virtuálních světů, kde budou mít uživatelé možnost se skrze svého avatara například účastnit výuky nebo koncertů bez fyzických hranic. Přesto Apple na AR/VR pracuje spíše v tichosti a příliš se o tom zatím nemluví. Přesto by se svět Metaverse mohl zhmotnit už během letošního roku. Část svých tržeb navíc Apple vkládá do R&D, což předurčuje jeho cestu do Metaverse.

Závěrem tedy uveďme, že ukazatele a zisky dosahují rekordních hodnot. Navíc je Apple po pandemii stabilnější. Tyto silné základy by mohly Applu pomoci splnit dlouhodobé cíle.