„Doufáme, že ve druhé polovině tohoto roku uvidíme postupné opadávání nedostatků a zádrhelů v dodavatelském řetězci. Nemyslím si ale, že se do normálu vrátíme dříve než v roce 2024,“ uvedl pro agenturu Reuters výkonný ředitel skupiny Kellogg Steve Cahillane.
V podobném duchu se vyjadřují i další experti či byznysmeni, kteří stále pociťují dopady pandemie koronaviru na mezinárodní obchodní systém. Podle zástupců německé rejdařské společnosti Hapag Lloyd sice jisté náznaky uvolňování napětí existují, otázkou prý ale je, „jak dlouho potrvá návrat ke spolehlivým schématům dodávek obvyklých před pandemií“.
O něco optimističtější je údajně situace na trhu s čipy, jejichž nedostatek dusil automobilový průmysl po celý loňský rok. „Kapacita se pomalu vrací zpět a nedostatek poleví ve druhé polovině roku,“ uvedl na páteční tiskové konferenci finanční ředitel automobilky Mercedes-Benz Harald Wilhelm. Podle něho už nedochází k takovému zdražování materiálů, jako loni.