
Garance hotovosti
Americká společnost má v hotovosti přes 28 miliard USD, funguje tedy v podstatě jako taková tiskárna peněz. K čemu je takový obnos dobrý? Více než kdy jindy je v této době důležitá finanční jistota v podobě vlastnictví fyzických bankovek pro případ nečekaných událostí. Zároveň umožňuje Applu dodržet své závazky.
Hodí se to také akcionářům, kterým pravidelně přichází dividendy. V nedávné době schválili přední zastupitelé zvýšení čtvrtletních podílů na zisku o 5 % na 0,23 USD za jednu akcii. Slovy by se to dalo shrnout do dvou klíčových vlastností – flexibilita a stabilita.
Světoznámá značka
Síla brandu nakousnutého jablka z Applu dělá podle magazínu Forbes nejhodnotnější značku světa. Vždyť jen výrobou iPhonů dosáhla v roce 2020 na 11% úroveň HDP USA, což je srovnatelná úroveň s HDP Spojeného království. Investory láká i díky předvídatelnosti. Jak známo, Apple uvádí na trh nové modely iPhonů s železnou pravidelností. V dlouhodobém horizontu tedy představuje spolehlivé možnosti investice.
Odolnost dělá mistra
Na rozdíl od většiny technologických společností zveřejnil Apple příznivé výsledky za uplynulé čtvrtletí. Tržby meziročně vzrostly o 8,6 %, vyšplhaly se až k 97 miliardám USD. Společnost za poslední dobu nevydělala primárně na svých hlavních produktech, iPhone, iPad a MacBook předčily uživatelské služby jako App Store, iTunes a podobně. „Tyto působivé výsledky odrážejí dopad našich pokračujících investic do zlepšování a rozšiřování portfolia služeb a pozitivní dynamiku, kterou zaznamenáváme na mnoha frontách,“ sdělil analytikům finanční ředitel Luca Maestri.