Společnost Supraphon není jen vydavatelem hudebních nahrávek, ale také pomáhá muzikantům v jejich kariéře od výběru repertoáru až po organizaci turné. Komplexní zastupování umělců obnáší mimo jiné spolupráci při hledání nahrávacího studia, organizaci fotografování, propagaci vydávaných fyzických nosičů nebo digitální distribuci nahrávek. Vydavatelský tým například zastupuje písničkáře Michala Horáka, který na konci září vydal své třetí album Ideální čas se nezbláznit. V rozhovoru s ČTK to řekl nový výkonný ředitel Supraphonu Martin Kudla.
„V tomto režimu máme pět perspektivních umělců a rádi bychom u nás přivítali i další nové talenty. Vydavatelský tým tak vlastně supluje agenturu i manažera,“ uvedl Kudla.
Největší domácí nahrávací společnost v září doznala změn ve struktuře vedení firmy. Dosavadní ředitelka Iva Milerová se přesunula do funkce předsedkyně představenstva, finanční a obchodní ředitel Libor Holeček se stal generálním ředitelem Supraphonu a management společnosti posílil Kudla v pozici výkonného ředitele. Podle nového vedení se nic zásadního ve filozofii a směřování největší domácí nahrávací společnosti v současné době nezmění.
Kam se upře pozornost?
Vydavatelství, které má ve svém archivu více než 130.000 nahrávek, nadále stojí na třech žánrových pilířích – popové a rockové hudbě, klasické hudbě a mluveném slovu. Pro vydavatelskou činnost má velký význam supraphonský archiv. „Vydávání reedic nebo vytváření kompilací se věnuje několik kolegů. S archivem aktivně pracujeme a systematicky zveřejňujeme katalogové nahrávky také v rámci online prostředí,“ řekl Kudla.
Například nyní, 40 let od prvního vydání vychází v jubilejní reedici album Luboše Pospíšila Tenhle vítr jsem měl rád nebo komplet Osmdesát k 80. narozeninám Václava Neckáře.
Kromě stále populárnějšího streamingu hudby Supraphon provozuje také dva vlastní e-shopy Bontonland.cz a Supraphonline.cz zaměřené na online prodej fyzických nosičů a v druhém uvedeném nabízí hudbu také formou downloadu v MP3 i v bezztrátovém formátu FLAC. V roce 2015 společnost na pražském Jungmannově náměstí otevřela kamenný obchod Musicpoint pro prodej fyzických nosičů a reklamních předmětů všech významných českých i zahraničních vydavatelů.
Historie vývoje
Hudební společnost Ultraphon zaregistrovala značku Supraphon v roce 1932 jako název elektrického gramofonu. Později tak začala označovat gramofonové desky určené na export. Logo lva s lyrou stvořil grafik Václav Zajíček až v roce 1949. Supraphon se po roce 1989 z téměř monopolního státního podniku stal soukromou společností vlastněnou dvojicí podnikatelů Zdeňkem Kozákem a Milošem Petanou.
Společnost zisk, který byl v roce 2015 přibližně deset milionů korun, loni navýšila na 27 milionů korun. Na vydavatelském hudebním trhu je nyní Supraphon podle hospodářských výsledků čtvrtou firmou za zahraničními společnostmi Universal Music, Warner Music a Sony Music.
zdroj: čtk