Automobilka čelila logistickým problémům i potížím s dodavateli

Pro Teslu to byl náročný rok, který se nesl ve znamení logistických problémů v Číně, převzetí Twitteru Elonem Muskem a problémů s dodavatelským řetězcem, což se naplno projevilo na akciích, které od začátku roku klesly o více než 35 %. Akcionáře nepotěší dodávky, které v tomto čtvrtletí nesplnily očekávání trhu, chybějící tržby poprvé od roku 2021 a nižší než očekávané marže.

Přestože Muskovo kouzlo ve 3. čtvrtletí chybělo, automobilka ujišťuje, že poptávka je silná. Jako příčinu slabších čísel dodávek Tesla uvedla logistické problémy a od svého cíle 50% ročního růstu dodávek neupustila.

Investorům se nezamlouvá Muskovo podnikání v sociálních sítích

V tomto náročném období chtějí investoři, aby se Musk co nejvíce soustředil na Teslu a nevěnoval veškerou pozornost nákupu sociálních sítí a vypouštění raket. Vzhledem k tomu, že konkurence sílí, bude toto čtvrté čtvrtletí pro Teslu testovací, zejména proto, že akcionáři Tesly nejsou zvyklí na zklamání.