Výrobu nadále negativně ovlivňují narušené dodavatelské řetězce, celosvětový nedostatek polovodičů, ale i dalších surovin a nedostatek pracovní síly. Za vysokým meziročním nárůstem pak stojí fakt, že v loňském roce se výroba ve druhé polovině března a v dubnu až na několik výjimek prakticky zastavila.

Automobilový průmysl je nadále pod enormním tlakem. Celosvětový nedostatek čipů, ale i rostoucí ceny vstupních surovin a materiálů, nedostatek pracovní síly v ČR i nadále nejistá situace ohledně vývoje pandemie výrazně ovlivňují výkonnost odvětví. Také poptávka po nových vozidlech je nadále výrazně pod úrovní předkrizového roku 2019. V zemích EU, tedy na našich hlavních exportních trzích, je tento pokles více než pětinový,“ uvedl výkonný ředitel Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl.

Zdroj: ČTK