Vysílání streamovací služby Netflix s reklamami má pět milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost to uvedla ve středu na prezentaci pro zadavatele reklamy. Firma, která dlouho poskytovala svůj program bez reklam, nabídla levnější předplatné s reklamami loni v listopadu, aby přilákala více zákazníků a získala nový zdroj příjmů, protože čelí větší konkurenci. Uvedla to agentura Reuters.
Reklamy na Netlixu
Netflix coby průkopník streamovaného videa přišel loni koncem roku s možností předplatit si jeho program s reklamami za sedm dolarů (zhruba 153 Kč) na měsíc na dvanácti trzích, včetně Spojených států. Předplatná bez reklam začínají na deseti dolarech měsíčně.
Netflix se poprvé prezentoval inzerentům na každoročním rituálu známém jako upfronts, kde se firmy snaží zablokovat reklamní závazky pro nadcházející vysílání. O dolary za digitální reklamu přitom soutěží i další firmy, jako je Walt Disney a Comcast.
V Česku zatím jen dražší verze
Vedení Netflixu zdůraznilo, že vysílá širokou škálu programů. „Žádná jiná zábavní společnost neaspiruje na vytváření skvělých filmů a pořadů napříč tolika žánry v tolika zemích a pro tak široké a různorodé publikum,“ řekla ředitelka firemního obsahu Bela Bajariaová.
Netflix hlásil ke konci března celosvětově 232,5 milionu předplatitelů svých služeb. Firma působí i v České republice, kde ale zatím nabízí jen dražší verzi bez reklam.