Jak to v bance funguje, dá se vyšplhat vysoko nebo jak jsou na tom lidé s finanční gramotnosti?

Jak to v bance funguje, dá se vyšplhat vysoko nebo jak jsou na tom lidé s finanční gramotností? Přečtěte si rozhovor s bankéřem Komerční banky, který odhaluje mnoho informací ze své pozice v bance.

Dobrý den, rád bych se vás zeptal na pár otázek z Vašeho zaměstnání v Komerční bance.

Dobrý den, děkuji za pozvání a samozřejmě rád zodpovím vaše dotazy.

Jak dlouho pracujete pro Komerční banku a na jaké pozici?

V Komerční bance pracuji rok. První tři měsíce jsem ve zkušební lhůtě vyzkoušel víc různých pozic a poté jsem zakotvil na pozici klientského pracovníka universal, který může pracovat i na pokladně.

mohlo by vás zajímat: recenze brokera Zetano

Jaké jsou vaše pracovní povinnosti?

Tak má práce je velmi různorodá, protože klienti chodí s požadavky všeho druhu. Velmi stručně se dá říct, že mám na starosti sjednávání schůzek, telefonování, administrativu a servis zákazníků, kam patří například založení, změna a zrušení trvalého příkazu, práce s mobilní aplikací a další.

Bylo těžké získat v bance pracovní pozici?

bance jsem ještě žádné pracovní zkušenosti neměl, ale banka nabírá na nižší pozice i čerstvé absolventy obchodních akademií jako například mě. Samozřejmě jsem měl i pracovní pohovor, kde se vybíralo z uchazečů a já vyhrál.

Stará se nějak Komerční banka o své zaměstnance?

Řekl bych, že ano. Po finanční stránce není naše banka nijak pozadu a navíc máme čtvrtletní bonus, který se odvíjí od osobních úspěchů. Příjemné jsou i benefity v podobě multisport karty, stravenkové karty, ale i výhodnější úrok na půjčky pro zaměstnance. Nechybí, ale ani firemní večírky, které jsou v našem dobrém kolektivu vždy zábavné.

přečtěte si: V čem podnikat v tomto roce: co se vyplatí?

A co třeba vzdělávání zaměstnanců?

Co se týče vzdělání, tak má banka poměrně mnoho nejrůznějších školení svých, ale i externích s certifikátem jako například školení o rozpoznávání padělaných platidel od ČNB. Během roku pak máme různá školení, kdy nějaké se opakují vždy jednou ročně. Řekl bych také, že mám dobrý přehled o nabízených službách, výši úroků nebo úrovně finanční gramotnosti běžných lidí, což jsou docela dobré informace.

Jak je na tom možnost kariérního růstu?

Růst jako takový je trochu běh na dlouhou trať. Člověk si musí odpracovat docela dost, aby vyšplhal někam výš a musí na to mít i nějaké schopnosti, ale kde to tak není? Já jsem celkem spokojený, ale samozřejmě sleduji situaci kolem v jiných bankách, co se týče peněz, volných pozic a tomu co mohou nabídnout.

Která z pozic je podle Vás v bance nejdůležitější?

Řekl bych, že by to měl být generální ředitel, protože na vyšší pozici se u nás dostat ani nejde. Myslím si však, že každá pozice je důležitá, protože každá pozice je závislá na téměř všech ostatních a dohromady tvoříme jeden fungující celek. 

mohlo by vás zajímat: ProfitLevel recenze

Myslíte si, že banka nabízí dobré služby pro své klienty?

Mám pocit, že banka nabízí dost širokou škálu výhod pro své klienty jako například výběry z mnoha cizích bankomatů zdarma, mobilní aplikace i možnosti investování. Na pobočkách jsou vždy k dispozici bankéři, kteří mohou poradit a vysvětlit snad vše o financích, půjčkách hypotékách atd. a dál nabízí službu směnárny, možnost plateb domácích i zahraničních a také vklady a výběry. Vždy se snažíme našim klientům na pobočkách co nejvíce vyhovět.

Na co se klienti nejčastěji nechají nachytat?

Úplně nejčastěji se klienti nachytají na podvodné stránky, které z nich vytáhnou platební údaje, které pak zneužijí a připraví je o jejich peníze. Rád bych proto upozornil, aby všichni dávali pozor, kam své platební údaje vkládají.

Moc děkuji za rozhovor a přeji vám mnoho úspěchů v profesním i osobním životě. 

Děkuji  i Vám.

autor: Nikolaj Potapov