Výsledek za období tří měsíců do konce prosince byl lepší, než očekávali analytici. Ti jej v průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali pouze na 565,51 miliardy jenů. Tržby se ve třetím kvartálu zvýšily o sedm procent na 8,15 miliardy jenů.
Upravený odhad celoročního zisku přesto představuje ve srovnání s předchozím rokem pokles o 6,7 procenta. Toyota nicméně pocítila dopady koronavirové krize méně než jiní výrobci automobilů. Tržby by proto za celý rok měly podle jejího dnešního sdělení stoupnout na 26,5 miliardy jenů z dříve očekávaných 26 miliard.
Celosvětový prodej svých vozů pak firma odhaduje na 9,7 milionu, přičemž ještě v listopadu japonský koncern počítal jen s 9,4 milionu prodaných vozů. Do skupiny Toyota spadá i specialista na malá auta Daihatsu a výrobce užitkových vozů Hino Motors.
Toyota se loni po pěti letech stala největším prodejcem aut na světě, a porazila tak německou automobilovou skupinu Volkswagen. V roce 2020 prodala 9,528 milionu vozů, zatímco Volkswagen 9,305 milionu. V porovnání s předchozím rokem to sice představuje pokles o 11,3 procenta, ale díky oživení v Číně a ve Spojených státech se odbyt od října tři měsíce zvyšoval.
Zvýšení čtvrtletního zisku a lepší celoroční výhled oznámily už v úterý i japonské automobilky Honda Motor a Nissan Motor. Podobně jako Toyota těžily z oživování poptávky po útlumu, za kterým stála koronavirová krize.
Zdroj: ČTK