brownfield, rozpadlá budova, rekonstrukce, reconstruction

„Podpora bydlení je jednou z klíčových priorit Prahy pro následující roky,“ uvedl náměstek primátora hl. m. Prahy pro územní rozvoj, Doc. Ing. Arch. Petr Hlaváček, a dodal: „přičemž chceme jít cestou podpory revitalizace stávajících brownfieldů, raději než výstavbou na zelené louce. Dobrým příkladem takové revitalizace by mohl být projekt Avia City na severu Prahy, který má dokončený regulační výkres, postupuje podle pravidel schválených pro developery v Praze a navrhuje i ojedinělé plnění developera při realizaci projektu v dané lokalitě. V případě, že se změnou územního plánu budou souhlasit vedle Čakovic i Letňany, jsme připraveni revitalizaci tohoto brownfieldu podpořit v oblasti dopravní infrastruktury.“

Michael Saran, zakladatel a generální ředitel skupiny Odien, doplňuje: „Máme připravený projekt, který přinese užitek nejenom budoucím, ale v prvé řadě stávajícím obyvatelům Letňan a Čakovic.

Developeři myslí i na zeleň a školy

Multifunkční projekt nabídne vedle moderního bydlení také 10 hektarů parků a zelených ploch, 2 nové školy a 5 mateřských školek, řadu nových služeb a samozřejmě i pracovních míst. Projekt chceme realizovat ve 4 etapách během následujících 25 let. Podpora Prahy při řešení dopravní infrastruktury takto velkého území je pro nás klíčová.“ Urbanistické pojetí celého projektu na tiskové konferenci představil Doc. Ing. Arch. Jakub Cigler, autor projektu. Vyzdvihl navrhovaná zásadní zlepšení dopravy v oblasti. Místním se otevře dosud neprůchozí prostor bývalého průmyslového areálu, který usnadní život lidem z okolních čtvrtí a zlepší dostupnost městské hromadné dopravy. Projekt zlepší průjezdnost celé čtvrti a nabídne prodloužení tramvajové tratě. Vzhledem k plánované modernizaci vlakového nádraží Čakovice počítá i s vybudováním lávky pro pěší, která propojí Letňany s Čakovicemi a ušetří místním až 20 minut jejich času.

Projekt je inspirován rekonstrukcí nádraží v Hamburgu

Revitalizací bývalých průmyslových areálů řeší podporu bydlení většina velkých evropských měst. Na tiskové konferenci například představil úspěšnou revitalizaci rozsáhlých pozemků vedle vlakového nádraží v Hamburgu Dipl. Ing. Peter Gero. Projekt NEU MITTE ALTONA vznikl na základě veřejné soutěže a úspěšně opět začlenil bývalý průmyslový areál do centra města. Přinesl do oblasti nový život, zásadně zlepšil dopravu, zvýšil kvalitu veřejných prostranství, nabídl nové školy, parky, kulturní vyžití.

Plánovanou modernizaci vlakového nádraží Praha Čakovice i rostoucí roli příměstské železniční dopravy v Praze potvrdil i Ing. Pavel Paidar, ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic. Zmínil také zdvoukolejnění a elektrizaci železničního koridoru, zvýšení traťové rychlosti, kompletní peronizaci a výstavbu nových zastávek v oblasti.