Operátor Vodafone spustil volání na tísňové linky z mobilu přes wi-fi sítě. Pomoc v nouzi si tak uživatel může přivolat i z míst, kde není běžný mobilní signál, ale je k dispozici wi-fi připojení k internetu. Přes wi-fi se dosud na čísla 112, 150, 155 a 158 nedalo dovolat. Na tísňové linky lze zároveň přes wi-fi posílat i SMS. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Jiní operátoři zatím službu nenabízí.
Víte, že voláte přes wi-fi připojení?
Službu wi-fi volání v Česku využívají stovky tisíc lidí. Mnozí o tom ani nevědí, protože některé telefony se běžně připojují k tomu druhu sítě, která je v daný moment nejkvalitnější, což uvnitř budovy může být místo mobilní sítě právě wi-fi. Jiné telefony připojení k tomuto typu sítě samy preferují, protože tím například šetří baterii.
Význam má wi-fi volání v místech, kde není mobilní signál nebo kam se skrze například silné stěny budov signál obtížně dostává. Z takových míst se totiž lidem dosud nedařilo dovolat ani na tísňové linky, protože mobilní telefony dosud tento typ hovorů přes wi-fi neumožňovaly a snažily se je automaticky uskutečnit přes mobilní sítě.
Dovoláte se i bez signálu
„Pravděpodobnost, že si v nouzi zavoláte včas pomoc, je nyní vyšší. Díky spolupráci a provázání služby VoWi-Fi se složkami integrovaného záchranného systému si třeba sanitku může zavolat i člověk, který je mimo dosah mobilního signálu,“ uvedl Ladislav Suk, který ve Vodafonu zajišťuje chod služeb i za mimořádných událostí.
Wi-fi volání na tísňové linky zvládají všechny telefony Apple od modelu iPhone 6 a novější, u ostatních značek telefonů se služba zavádí s tím, jak jednotliví výrobci aktualizují potřebný software. Služba zároveň pracuje s poslední známou polohou telefonu podle hlášení mobilních základnových stanic a podle toho určuje lokalitu tísňového volání přes wi-fi.
zdroj: ČTK